2008-07-08

En kortare information om plastmaskinen

Hej kära läsare! Idag tänker jag att vi skulle vandra på det pedagogiska temats snåriga stigar och vart leder den oss då, undrar ni förstås!? Till SSC (Scandinavian Supply Chain, det jag alltid kallar för ICA-lagret) förstås, och närmare bestämt vår plastmaskin från helvetet. Jag har blivit mer kompis med plastmaskinen sen jag hittade manualen och kunde bestämma själv, men innan det var vi inte direkt bundis.

För att förmedla min vishet vidare smygfotade jag förstås instrumentpanelen (ett led i pedagogiken som handlar om att man ska se det man ska lära sig istället för att bara läsa om det). Såhär funkar den:



1. Den här knappen är om man vill ha något förprogrammerat program (kan man säga så?). Exempelvis Plasta-in-en-stor-pall-barnvagnar-programmet, då gör den det. Men den knappen är det ingen som använder.

2. De här knappen bestämmer hur många topp-varv den ska göra innan den avslutar, om man vill ha 6 varv plast högst upp som grädde på moset liksom. Helt onödigt!

3. Den här gör likadant som tvåan, fast botten-varv. Mycket behändigt om man har något instabilt att plasta in. Och allt är ju instabilt annars behöver man ju inte plasta. Om man inte är ICA-lagret i Västerås och vill ha ALLT inplastat av arbetsmiljöskäl. Haha!

4. Bestämmer hur hårt spänd plasten ska vara runt pallen. Verkar varken göra till eller från hur mycket man pillar på denna dock, har provat runt lite.

5. Styr hur snabbt plasthållargrejjen ska gå ner...

6. ... och upp.

7. Knappen som bestämmer om man ska köra runt plastmaskinen i full fart eller om man har mycket dötid att fylla ut och vill att det ska ta skitlång tid. Jag kör alltid på full gas för det är löjligt att köra sin plastmaskin sakta. (Undantag: Jävligt instabila grejjer!)

Och såhär ska det se ut om man gjort allting rätt - som jag brukar göra:

Inga kommentarer: