2009-01-19

Blev jag felskälld?

Hej. Om du inte sköter ang din tidrapport så blir det ingen lön snart! Får påminna dig jämt. Jag gör lön/faktura senast imorgon kl 9. MVH ******
Vaknade av att väl hårt formulerat sms trillade in i telefonen idag på morgonen. Kom från bemanningsföretaget jag jobbar på och uttryckte ett 'milt' missnöje över hur slarvig jag är med att tidrapportera de pass jag arbetat.

Jag brukar tidrapportera 1 eller 2 gånger i veckan, så själv tycker jag inte att jag är onödigt sen med att rapportera. Har inte fått några påminnelser tidigare heller, förutom ett e-post som gick ut till samtliga konsulter. Det känns som att det här sms:et inte var avsett för mig, och om det var det så var det väl hårt formulerat.

Iallafall, jag tycker ju om spännande konflikter så jag blev inte särskilt stött och svarade så rart jag bara kunde.

Hej ******. Tidrapporterade de sista fyra passen imorse, efter ett påminnelse-sms som var onödigt otrevligt formulerat. :) Nåja, hoppas jag får min lön nu då. Kram Jimmi
Hoppas det inte tolkas som att jag är spydig, för det var avsett att vara tillmötesgående.

Uppdatering: Fick ett svar nu. Tydligen inte felsänt alls, utan verkar helt enkelt som att vi har olika uppfattning om hur glömsk jag är.

Jag skickade detta pga att du ofta glömmer detta o då begränsas min tid att göra lön o faktura. Självklart får du din lön. Mvh ******


Spännande.

Inga kommentarer: